Thursday, May 13, 2010

Elementary Sociology 101: Human Race

what the fuck! of course you get the freakin middle fingered.

you know, this famous akademik phrase "you fuckin mother fucker!". imagine if you get them in your face. but we gotta find the way to meet somewhere in the middle so we can live together. live in harmony may sounds too ideal for now but i mean to live together, you know. im someone prioritizes cultural diversity.

otherwise, we all gonna be fucked. you know what i mean, right.






ヤバイって、まじで、こんなこといつまでもしてたら。 そりゃ、中指立てられるし、マザーファッカー(母ちゃんとヤル奴)って言われるよ。これも人間の毒の部分なのか。

とにかく現代日本社会にて、俺が個人的に知ってる範囲内で人種問題に関しては、日本ではここまであからさまに攻撃的に主義主張の表現する人は見たことない。だけど、ワイドショーやメディアがプロパガンダする情報だけを鵜呑みにしてると、こういった緊張はいつでも日本で起きるかも、そしてそれに対処できないよ、なんてそんな時代と思う。

だから、それを社会の「負」の部分で収めたりとか都合悪いことは「水に流す」とかじゃなく、「イキイキと豊かに生きる力」に変えていくには、もっと俺たちの世代や更に若い世代の社会意識とか多様性に富んでいかないと解決できないと思う。出来るでしょ。だって俺たちの世代やもっと若い世代は、日本の歴史上で最も多くの人が海外生活や長期滞在を経験してる。

俺は、多様性を優先させる人。今そしてこれからの世の中、共存共栄のあり方を探っていかないと。

政治政策や世の中の動きに、もっと目を見開いていこうか。


No comments: